Sunday 27 January 2013

Kenapa bukan aku ?


Bedah : Kenapa ? Kenapa bukan aku ?
Tipah : Apa yang kenapa bukan kau Bedah ?
Bedah : Kenapa dorang bahagia tapi bukan aku ? Aku pun na bahagia .
Senah : Bahagia tu subjektif , ALLAH bagi bahagia kat hambaNya dalam macam-macam bentuk .
Joyah : And kalau bukan di dunia , inshaaALLAH di akhirat sana (:
Bedah : Thanks korang , inshaaALLAH kita sama-sama doa (':

Assalamualaikum u'olss . I'olls doakan u'olls sehat . Gituuu hahaa

So hari ni , ni lahh entry baru . Humble sangat , perkongsian yang ta seberapa dari hati yang mendalam , cewahh hehe

Kenapa bukan kita ? Kenapa mereka bahagia tapi bukan kita ? Macam sama tapi bukan dia *ehh haha*

Bahagia tu subjektif . It can't be denied lahh teen nowadays na merasa bahagia antara si adam dan si hawa yang ingin mengejar bahagia till Jannah . Tapi most of the teenagers nowadays totally misused this "till Jannah" words . Upload gamba rapat-rapat , peluk-peluk WITHOUT hubungan yang sah na till Jannah . Na till Jannah , taubat then nikah (: Lepas tu upload lahh bagai na rak pun but da halal pun jaga etika penguploadan gamba ke alam maya (:

Oke , berbalik pada isu mengejar bahagia till Jannah between si adam dan si hawa . Biasa bro , darah muda . Nafsu tengah bergelora bak ombak rindu di Teluk Senangin *cewahh* , mesti lahh macam alahai satu perkara yang totally macam menyesakkan dada . Lagi-lagi kalau da saling suka *cakap pasal sapa ni cik bori oii* tapi in my situation , most situation around me lagi-lagi sedang menuju kejayaan di menara gading yang tinggi kurang sikit dari KLCC *mengarut da* , memang tidok leeee na dapat permision hubungan yang halal .

So macam mana na bahagia ni ? Itew na cangat bahagia antara si adam dan si hawa ni *pang! lempang laju-laju pipi gebu tu*

Dear akhowat and the ikhwan yang ana hormati , ALLAH kurniakan kebahagiaan untuk kita di dunia ni dalam macam-macam bentuk . Kalau na kata na bahagia antara si adam dan si hawa , ta semestinya bahagia . Kalau buatnya nanti tade kesefahaman , macam mana na kecap bahagia ? So before mengecap bahagia antara si adam dan si hawa ala-ala ala kadar ke apa ke , kita boleh kecap bahagia antara family kita . Meriah apa ada parents , ada siblings yang memeningkan kepala and menyakitkan hati tapi bila ta jumpa rindu , ada kawan-kawan yang walaupun perangai macam-macam . Ta semestinya antara si adam dan si hawa *memujuk diri sendiri sebenarnya lalala*

So jangan ditanya kenapa bukan kita . Kenapa kita ta bahagia macam dorang ? ALLAH kurniakan bahagia tu dalam macam-macam bentuk . And semestinya ALLAH na uji kita untuk terus bersabar mengecap bahagia yang kita impikan antara si adam dan si hawa tu . ALLAH bagi bahagia kat orang lain tu pun salah satu ujian ALLAH untuk menguji hambaNya bersyukur atau ta dengan bahagia yang dikecapi . Walaupun nampak bahagia , banyak lagi ujian yang ALLAH bagi pada hambaNya and kita kena sentiasa ingat , ALLAH ta uji hambaNya melebihi kemampuannya .

Apa-apa pun yang lebih membahagiakan bagi seorang umat Islam itu apabila mencapai matlamat hidup di dunia iaitu mendapat redha ALLAH , mendapat syafa'at Rasulullah saw dan masuk syurga ALLAH . InshaaALLAh , aamiin .

28:77. Dan carilah pada apa yang telah dianugerahkan Allah kepadamu (kebahagiaan) negeri akhirat, dan janganlah kamu melupakan bahagianmu dari (kenikmatan) duniawi dan berbuat baiklah (kepada orang lain) sebagaimana Allah telah berbuat baik kepadamu, dan janganlah kamu berbuat kerusakan di (muka) bumi. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang berbuat kerusakan.

11:108. Adapun orang-orang yang berbahagia, maka tempatnya di dalam surga mereka kekal di dalamnya selama ada langit dan bumi, kecuali jika Tuhanmu menghendaki (yang lain); sebagai karunia yang tiada putus-putusnya.


#Dengan mengingat ALLAH hati jadi bahagia (: Jangan putus asa , terus berdoa .

No comments: