Sunday 23 September 2012

I Need You


Tipah : Awat mu sedih2 ney Jemah ? Cer cite cer cite .
Jemah : Aku tatao cane na cite kat kau .
Tipah : ALLAH , I'm your friend so let me know . Kot aku bole tolg ke ?
Jemah : Sebenarnya , bla bla bla ( Jemah bercerita )
Tipah : Ohh , tape2 , apa2 pn aku akan sokg kau selagi perkara yang kau buat tu bagi kebaikan . Ramai lagi yang akan sokong kau . Jangan risau uke .
Jemah : Thanks cz kau ada bila aku perlu , thanks kau sudi na sokong and dorong aku .

Dear , as an ordinary human , kita sangat lahh perlukan sokongan dan dorongan dari orang di sekeliling kita . Even whenever we are praying , we always ask so that ALLAH protect us , help us with what we'll do . Hidup di dunia ini kita sangat memerlukan bantuan dan sokongan ALLAH . Tipu lahh kalau kita tengah susah , tengah alami kesulitan kita ta minta bantuan ALLAH .

Me , someone who are in progress to improve myself also need support from others . Bukan mudah kita hendak berubah dari diri yang silam kalau tanpa dorongan dan sokongan dari orang laen .

Mak ayah , i need you .
My siblings , i need you .
My family , i need you .
My friends , i need you .
Most importantly , ALLAH , I NEED YOU !!

Nobody in this world have to go through any problems and hardship alone . I realy don't wanna go through all that alone . It just making me suffer , alone !

Maka dengan itu , everybody need support . Kita semua completing each other . Dalam menjalani dunia yang penuh pancaroba ni , lagi-lagi bagi mereka yang sedang perbaiki diri .Dalam membuat keputusan pun kita need orang laen utk pandangan bagi buat keputusan or need them to sokong keputusan yang kita buat .

As for me , dalam usaha memperbaiki diri , sokongan orang disekeliling sangat penting . Which mean , sokongan yang baek . Imagine if you're trying to do something but nobody are supporting you , how do you feel . Mesti lahh sangat rasa tamo buat kan sebab tade orang na sokong . Kita pun kena lahh cari dan minta orang sokong kalau kita rasa kita sangat perlukan .


See, with some little support , you can save a person's life . Dengan sedikit sokongan sangat besar impak pada seseorang tu . Dengan sedikit sokongan , its more than enough for me to go through the hardship . Dengan sedikit sokongan , its more than enough for me untuk sentiasa disokong dalam usaha perbaiki diri .

Dengan itu , if someone are needing some support , do support them . Just don't leave them alone , it'll make them greatly suffer . Kalau dorang ta bagitahu pun , just show them some support . Lebih dari cukup . ALLAH pun tunjukkan bantuannya dalam pelbagai bentuk yang kita semua tak dapat na jangka pun . So as a human , just help them cause they do NEED you :)

# Don't ever feel alone because ALLAH always with you .

No comments: