Tuesday 11 December 2012

My Heart


Jemah : Bila kita mencintai yang lain , mungkinkah hati ini akan tenang , sebisa mungkin tak akan pernah , sayangku akan hilang ........ lalala ~~
Tipah : Kemaen kau Jemah , lagu My Heart . Tau lahh dulu minat Irwansyah .
Jemah : Tak payah nak cintan cintun sangat , aku tuju lagu buat hati sendiri .
Senah : Kau putus cinta ea , Jemah ?
Jemah : Putus cinta ? Tak lahh . I am always in love hewhew ~
Melah : Dengan siapa ?
Jemah : Kau siapa ?
Melah : Aku Melah , kawan baru kau .
Bedah : Patot tak pernah ada dekat entry before ni .
Joyah : Ehh , apa kena mengena ?
Jemah : Hoii , sekarang ni pasal hati , bukan Melah . Welcome Melah (:

Assalamualaikum .
Oke , agak mengarut dekat conversation tu tapi tak kesa lahh .
Now the main point is HEART .



Why so sudden ? Sudden ke ? Just wondering na buat entry pasal HEART . ececeehh jiwang karat .
Eeuuhhh tak payah na jiwang sangat oke . Just asking , who are our heart belongs to ? Family ? Friends ? Lover ? or for The All Compassionate , ALLAH ? Tepuk dada tanya iman *teringat kat cegu jent pula haha*

Kenapa hati tu penting ? Hati je pun , ann ?
Dear akhowat dan ikhwan sekalian , do know that ALLAH made our heart so that we have various of feeling and emotion . Love , sad , happy , thankful and etc , all that feeling from the bottom of our heart .

Hati elemen yang penting bagi seseorang manusia , bersih hatinya maka bersih akhlaknya . Kita hanya manusia biasa , hati kita tidak mungkin sesuci dan sebersih seperti hati para nabi dan rasul , tapi at least kita kena jaga hati kita sebab syaitan sentiasa ada di pembuluh darah kita . kat mana pembuluh darah kita tu kalau bukan dekat hati .

‘ Sesunggguhnya syaitan itu berjalan dalam tubuh anak Adam melalui pembuluh darah’. - Riwayat Al-Bukhari dan Muslim.

Teringat pula ana penah mimpi , dalam mimpi tu ana dok lepak2 dengan kengkawan sekolah , then sempat bagi tazkirah even tak pernah na tazkirah bagai kat orang lain . Perkataan yang paling jelas dalam mimpi tu ' HATI ' . Sampai nangis2 pula tu , I just don't know why sampai nangis bagai tapi memang , dalam mimpi tu jelas sangat ana minta jaga hati . Macam mana na jaga hati ? Senang ke na jaga hati ni. Ni , ana bagi lagu Opick - Ubat Hati .



InshaaALLAH hati yang sentiasa mengingati ALLAH , sentiasa menginsafi kesilapan diri , sentiasa mendambakan keampunan ALLAH , sentiasa bertaubat , maka ALLAH kurniakan hidayah dan petunjukNya . Bila kita buat sesuatu yang baek , hati kita tenang je ann . Tapi bila kita buat dosa , cepat je hati kita rasa gelisah . Sayangnya ALLAH pada kita , walaupun tak bersua tapi ALLAH kurniakan hati kita untuk jaga kita . Dari hati lahirlah imaan dan ketakwaan kepada ALLAH .

Kesian kat hati kita , bila kita buat dosa sikit , titik-titik hitam akan muncul dan bila da banyak sangat tanpa di'bersih'kan , lama-lama jadi hitam . Tengok , dari pink jadi hitam . Tak comel boh . huhu



Siapa yang tak mahu disayangi , menyayangi tapi tade guna disayangi menyayangi orang yang tak halal buat kita kalau kita tak menyayangi Yang Maha Menyayangi . Syaitan ni trick dia ada je , kita leka sikit mulalah syaitan menghasut bagai . Syaitan ann da berjanji pada ALLAH , selagi belum hari pembalasan , selagi tu lahh dok sesatkan manusia , kecuali yang terpilih . Terpilih macam mana ni ? Terpilih untuk mendapat hidayah ALLAH , petunjuk ALLAH , perlindungan ALLAH . Semoga kita semua terpilih dalam kalangan ni .

#Just , take care of your heart . No other can take care of it for you , they just can advise you . Put your trust on ALLAH . ALLAH knows best for us .

Jemah : Melah , i'm always in love with ALLAH . I always feel ALLAH's love and always seek for it (:
Melah : Alhamdulillah (:

*erkk sambungan conversation yang termengarut haha

No comments: